Doorgaan naar hoofdcontent

Een website maken

Wel, ik weet waar ik mijn weekend aan verprutst heb ! Nu ja, verprutst is een groot woord, ik heb veel inzichten gekregen, op professioneel vlak. Ik maak een webshop, en eenvoudig is het niet. Vooral niet omdat wij in België sowieso altijd moeten afrekenen met 2-taligheid. En veel softwarepaketten zijn daar niet op voorzien. Het zou trouwens kunnen dat ik deze blog hier moet stoppen, en elders opbouwen, wegens andere functionaliteiten. Ik bezie het nog even.

Maar hoeveel tijd kan je niet verliezen met te zoeken, te proberen, de mist in te gaan ? Veel dus.

Ik heb maar eventjes opgehouden : om wat telefoontjes te beantwoorden, en eens naar mijn forum te gaan kijken. Waar er, behalve corona-nieuws, niets te melden was.

En o ja, ik deed wat boodschappen, samen met mijn zoon. Ik zat nog eventjes op hem te wachten in de auto, omdat ik eerder klaar was met mijn boodschappen. En heel jammer dat ik er geen foto van heb genomen, maar terwijl ik zo op de parking iedereen zat te observeren, kwamen er een 3-tal auto's parkeren in de strook voor mij. En alle 3 gingen ze gewoon schuin staan, dus ze namen gezamelijk het dubbel van de parkeerplaatsen in ! Zo dus, maar maal 3, en ze hadden alvast geen L !😏


Mijn weekendje was nogal big-spender, voor mijn doen dan toch. Wat heb ik allemaal gekocht ? Het begon onschuldig en verantwoord, met een groentepakket van Ourobouros. Ja, een prachtige naam, ik weet het. Ze zijn een biodynamisch tuinbouwbedrijf, en je kan er je groente en fruit online bestellen. Ik zet even een link naar hun website in de Neem Hier Ook Eens Een Kijkje ! Voor het geval je hier in de buurt mocht wonen, anders heeft het niet veel zin.

Daarna kocht ik houtzaagsel voor het kippehok. Mijn boodschappen bij Delhaize. Daarna bestelde ik voor mijn jarige zus een pakketje online met allerlei snufjes die ze nodig had. Eigenlijk doet de familie niet aan verjaardagscadeau's. Maar dat vind ik zo saai. Daar doe ik niet aan mee. 

En daarna kocht ik ook nog een paar stoere enkellaarzen. En een paar spelletjes op de lotto. Ja, ik weet het. Spaarzaam is het niet echt. Die spelletjes had ik helemaal niet nodig. Maar ik ben wel een beetje een gokker, zo af en toe. En dat weet de Nationale Loterij maar al te goed. Spelen is ook helpen, staat er op hun site te lezen. Een bepaald percentage gaat naar goede doelen. En ik ben wat graag bereid om de goede doelen te steunen !


Reacties

Populaire posts van deze blog

De kaars snuiten

 Vooral tijdens de lange avonden die we nu hebben, brand ik graag een kaarsje. En om het nuttige aan het aangename te paren, zet ik een potje water boven een theelichtje, terwijl ik aan het kantoren ben. (Kantoren is het afgeleide werkwoord van het zich al dan niet nuttig bezig houden met administratief werk.) Het water warmt langzaam op, en als het heet genoeg is, gooi ik er een handje kruiden op. Of thee. Daarover heb ik het nog eens in een andere post. Dat is mijn manier om voldoende te drinken, en gezond te drinken. Het hoeft niet altijd water te zijn. Of koffie. Maar over dat kaarsje. Ook al zo dikwijls gelezen of gehoord dat kaarsen helemaal niet goed zouden zijn ? Vervuilend, paraffine, toxisch,... Hoe moet dat dan voor een kaarsenfreak met gevoel voor welzijn ?  Het antwoord kwam zoals dikwijls van Meester Google : er bestaat op het internet, en in Harelbeke, een webshop van natuurlijke kaarsen.  De Webshop heet Cassia-kaarsen, ik plak de link ook onder de suggesties  . Ze make

Het cadeau deel 2

 Natuurlijk weet iedereen nog dat ik met kerst een leuk cadeau kreeg van Amongst Favorites. Die weet dat ik gek ben op planten. Dus kreeg ik een Lilo-set cadeau. Voor short-memory-lezers verwijs ik naar mijn post van vorige week . De Lilo is dus vergeten   geïnstalleerd in het nog altijd heel kalme salon van Le Cadeau (bedankt wie ??) covid-19, ik heb het tegen u, ja). Daar waar de temperatuur constant is en niemand gewekt wordt door het vroege zonnetje   Led-licht. De laatste etappe voor het planten-kerkhof ? ...  Nee, hoor ! Wat we op bovenstaande foto zien, is ontluikend bieslook.  OK, ook ontluikende schimmel, maar dat is een goed teken. We hebben schimmels nodig, in beperkte mate, zij helpen ons om te verbinden en te verteren.  Dus, bravo voor Lilo ! Ik geef toe dat het bieslook hier op eigen kracht is geraakt. Ik vond het zonde van het geld en de energie om voor een drijvende pad het Led-licht te laten branden. Zolang de zaadjes niet ontloken waren, zag ik er het nut niet van in.